Współpraca z Greater Bay Area, czyli o powstającym megapolis na południu Chin

11 września w Warszawie odbyła się pierwsza konferencja poświęcona tematyce współpracy w zakresie „Logistyka Polska – Chiny – Hong Kong”. Wydarzenie cieszyło się sporym zainteresowaniem co spowodowane jest dynamicznym rozwojem i zachodzącymi zmianami w branży logistycznej na linii Polska – Chiny.

Pierwsza część konferencji obejmowała trzy prezentacje.

Chiny są ogromne. Możemy przyjąć, iż każda z prowincji odpowiada wielkością, zaludnieniem i PKB średniemu państw w Unii Europejskiej. Takich regionów w Chinach jest ponad 30. W Państwie Środka jest 140 miast w których mieszka powyżej 1 miliona mieszkańców. To pokazuje skalę. Przedsiębiorcy często łudzą się wielkim rynkiem – miliarda czterystu milionów potencjalnych konsumentów. To iluzja. Należy skoncentrować się na wybranym regionie. To tego dochodzą ogromne różnice kulturowe. Chińczycy to kultura wysokiego kontekstu, nie wyrażają się w sposób bezpośredni. Sposób budowania zaufania, negocjacji czy nawet wydawałoby się tak podstawowe kwestie jak prowadzenie spotkań. Dlatego zachęcamy i polecamy Hong Kong, jako miejsce przyjazne dla biznesu, gdzie nie ma tak dużych różnic kulturowych. Hong Kong to również dobry punkt do dalszej ekspansji również do Chin Kontynentalnych. Szczególnie w kontekście Greater Bay Area, czyli powstającego megapolis składającego się z 9 miast prowincji Guangdong oraz 2 specjalnych regionów administracyjnych Chińskiej Republiki Ludowej, tzn. Hong Kongu i Makau. Obecnie ten region zamieszkany jest przez około 70 milionów ludzi, a całkowite PKB wynosi 1600 miliardów USD. To prawie 3 razy więcej niż PKB Polski.” – powiedział Bartosz Michalak, Prezes Zarządu Poland Hong Kong Business Association.

Celem Poland Hong Kong Business Association jest m.in. inspirowanie i wspieranie współpracy oraz nawiązywanie relacji handlowych pomiędzy przedsiębiorcami z Polski i Hong Kongu, działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości międzynarodowej, wyszukiwanie potencjalnych partnerów handlowych dla członków stowarzyszenia. Organizacja skierowana jest do mikro, średnich i dużych firm z sektora prywatnego i państwowego, które współpracują lub chcą rozpocząć kontakty biznesowe z firmami z Hong Kongu. Dlaczego Hong Kong? Jest to miejsce, które od lat słynie z przyjaznych i przejrzystych zasad działalności gospodarczej, jak również wypracowało sobie opinię bramy do Chin. To na pewno ciekawy i przyszłościowy kierunek dla rozwoju polskich firm w Azji.

Pozostaw komentarz