Kongres 590, warsztat „Praktyczne aspekty współpracy z Chinami. Różnice kulturowe między Wschodem a Zachodem, wpływ na prowadzenie biznesu”.

Warsztaty „Praktyczne aspekty współpracy z Chinami. Różnice kulturowe między Wschodem a Zachodem, wpływ na prowadzenie biznesu”.

Chiny to dziś druga gospodarka świata. Ten cud gospodarczy został zapoczątkowany 40 lat temu wprowadzeniem reform przez Deng Xiaopinga. Od 1978 r. wiele się w Chinach zmieniło. Otwarcie na świat, inwestycje zagraniczne, handel międzynarodowy oraz ogromne inwestycje w infrastrukturę sprawiły, że Państwo Środka jest dziś centrum biznesowym nie tylko Azji ale również świata.

Chiny są ogromne i bardzo zróżnicowane. Świadczy o tym chociażby to, że w Chinach znajduje się ponad 140 miast o populacji przekraczającej 1 milion mieszkańców. Wyzwaniem są również różnice kulturowe. To właśnie one stanowią niewidziane granice i stanowią jedną z głównych barier współpracy z podmiotami z Chin. Takie aspekty życia codziennego jak również biznesowego jak chociażby budowanie zaufania czy komunikacja są odmienne od tych znanych w naszym kraju. Chińczycy są kulturą wysokiego kontekstu, nie wyrażają się w sposób bezpośredni, mają inne podejście do harmonogramów czy prowadzenia spotkań.

Jak sobie radzić w takich warunkach biznesowych? W jaki sposób zrozumieć, a następnie przekonać potencjalnych partnerów biznesowych z Chin?

Intensyfikacja wymiany handlowej oraz spotkań bilateralnych z Chińczykami sprawia, że polski biznes musi aktywnie działać i nawiązywać nowe relacje z przedstawicielami cywilizacji chińskiej. Stawia to duże wyzwanie przed kadrą zarządzającą oraz osobami odpowiedzialnymi za współpracę z Chinami.

W trakcie warsztatów przedstawię wiedzę z zakresu:
1. specyfiki wybranych regionów Chin oraz powiem dlaczego tak ważne jest skoncentrowanie swoich działań na wybranym regionie,
2. możliwości biznesowych w nowym projekcie Greater Bay Area, czyli o nowo powstającym 70 milionowym megapolis składającym się z 9 megamiast prowincja Guangdong oraz Hong Kong i Makau,
3. przygotowania twojej firmy do współpracy z chińskimi podmiotami oraz do wejścia na rynek chiński, o czym pamiętać? na co zwrócić uwagę? czyli jak zweryfikować spółkę chińską, jak i dlaczego zarejestrować markę w Chinach, oraz inne praktyczne wskazówki,
4. zarządzania w firmie oraz projektem, praktyczne aspekty, czyli jak w praktyce radzić sobie z różnicami kulturowymi w biznesie – podane na konkretnych przypadkach, które wydarzyły się w trakcie współpracy oraz z podaniem rozwiązań dla zespołów międzynarodowych.

Warsztaty skierowane są do mikro, średnich i dużych firm z sektora prywatnego i państwowego, które współpracują lub chcą rozpocząć kontakty biznesowe z firmami z Chin oraz Hong Kongu. Zapraszamy właścicieli, kadry zarządzającej, dyrektorów ds. rozwoju, dyrektorów ds. eksportu oraz innowacji.

Poniedziałek 7 października 11:20

 

https://www.kongres590.pl/prelegenci/bartosz-michalak

 

Pozostaw komentarz